duminică, 28 ianuarie 2018

Vineri seara am reușit în sfîrșit să ducem fetele la bunei, la Mugurel. Am vrut să o ducem pe Kira mai devreme, dar pentru că avea varicelă buneii au preferat să nu riște, nefiind siguri dacă au avut vreodată vărsat de vînt și deci dacă sînt sau nu imuni. Mi s-a părut un argument îndoielnic că n-ar fi avut vreodată așa ceva, dar le-am respectat rezerva.
Am avut parte de două zile pline: somn strîns, trezit tîrziu, mic dejun cu terci cu lapte (asta o fi un fel de sindrom Stokholm...), lucru intens și con gusto pînă la 5, plimbare în parc și film seara. A doua zi la fel, cu sport după amiază. După cîteva săptămîni de varicelă și de stat acasă cu copiii, ne-am pus și noi sănătatea la încercare. Cînd am mers la medic să-i spun că îmi simt inima, mai ales în ultimele zile, cardiologul s-a uitat pe cardiogramă, mi-a măsurat pulsul, tensiunea, m-a ascultat și apoi a tras concluzia, stranie după mine, că durerea pe care am simțit-o nu e de la inimă, ci de la altceva, poate de la spinare... Și inima Aureliei bătea normal, deși ea părea să o convingă de contrariul. Preventiv ne-a prescris la amîndoi un tratement cu valeriană și magneziu. Vreo două zile înainte de asta am umblat cu nevastă-mea botoși, de la faptul că eu nu am fost de acord cu felul în care Aurelia înțelege să-și educe copiii. Totuși, problemele de sănătate ne-a solidarizat și ne-a împăcat. Am mers de mînă la farmacia de vizavi și ne-am luat medicamentele, acolo unde altădată ne cumpăram prezervative. Pînă la urmă, două zile fără copii au avut un puternic efect terapeutic. Așa încît de duminică seară putem să înfruntăm din nou o săptămînă plină și zgomotoasă.
Cînd am ajuns la vilă, la părinți, Voica și Kira ne-au întîlnit cu un fel de rezervă. Voica zicea că mai bine rămîne decît să meargă iarăși la grădiniță. Au preferat să se joace cu bunelul, cu care ar fi mai interesant de jucat decît cu mine. La insistențele noastre de a ne îmbrăca și a merge spre casă, Voica ne-a poreclit „răuleii” – bunica e bunica, bunelul e bunelu’, iar eu cu Aurelia sîntem răulelu’ și răulica. Dar am acceptat-o și pe asta. Avem o rezervă consistentă de bunăvoință și răbdare, pe care nu vrem să o irosim cu mici ciorovăieli. Mîine e luni. Ne așteaptă o săptămănă lungă.